معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

دوزینگ پمپ پیستونی

دوزینگ پمپ پیستونی

دوزینگ پمپ پیستونی دستگاه های تزریق دقیق هستند که برای فشار بالا مناسب هستند. یکی از مزایای پمپ های پیستونی اندازه گیری، نرخ تزریق دقیق و قابل تکرار در شرایط مختلف فشار برگشتی است. تغییرات جریان با تنظیم طول ضربه یا کنترل فرکانس موتور به دست می آید.

یک پمپ پیستونی اندازه گیری شبیه موتور ماشین است. پمپ های پیستونی اندازه گیری یک پالس سیال در هر دور ارسال می کنند و پالس های فشار بالا غیر قابل قبولی ایجاد می کنند. پمپ های پیستونی اندازه گیری از چند سیلندر و پیستون برای تحویل سیال استفاده می کنند.

 

ویژگی ها پمپ های پیستونی

پمپ های پیستونی اندازه گیری پمپ هایی با فشار بسیار بالا و دبی کم هستند که عمل پمپاژ آن با حرکت پیستون آن به داخل سیلندر انجام می شود.

1.    طول عمر

2.    راندمان بالا

3.    عملکرد قوی

4.    کمبود

5.    طراحی پیچیده

6.    قیمت بالا

7.    نگهداری مشکل است

 

میزان تزریق دوزینگ پمپ پیستونی چگونه کنترل می شود؟

شیر چک مکش در حین مکش لوله اضافه باز می شود و در مراحل تزریق و اختلاط بسته می شود. پمپ های سرنگ این خلاء را با آب بندی بدنه سرنگ و پیستون سرنگ مهر و موم می کنند. جت سیل به عنوان یک شیر فشار (هنگام پایین آمدن) عمل می کند، بنابراین پمپ پیستون اندازه گیری حجم ثابتی از افزودنی را در هر سیکل تزریق می کند و به عنوان یک پیستون رفت و برگشتی عمل می کند.

پمپ های پیستونی اندازه گیری مقداری افزودنی متناسب با مقدار آب عبوری از پیستون تزریق می کنند. با تنظیم حجم انژکتور می توان حجم ماده افزودنی را به صورت دستی تنظیم کرد. بنابراین، این اصل یک تابع جت ثابت و پیوسته متناسب با دبی آب، مستقل از تغییرات دبی و فشار آب را تضمین می کند.

تزریق ماده افزودنی به هر حجمی از آب محرک در محفظه اختلاط باعث می شود که هد اندازه گیری پمپ به طور مداوم و همزمان جریان یابد. بنابراین، یک پمپ پیستونی اندازه گیری به طور مداوم حجم ثابتی از افزودنی را تزریق می کند و به عنوان یک پیستون جابجایی مثبت متقابل عمل می کند.

 

دوزینگ پمپ های پیستونی مقادیر تنظیم شده افزودنی را بر اساس مقدار آب عبوری از پیستون تزریق می کنند. با تنظیم حجم انژکتور می توان حجم ماده افزودنی را به صورت دستی تنظیم کرد. بنابراین، اصل عملکرد مستقل از تغییرات در جریان و فشار آب، پاشش مداوم را تضمین می کند. تزریق افزودنی متناسب با جریان آب است.

 

مزایای دوزینگ پمپ پیستونی

فشار با سرعت جریان ثابت کنترل می شود.

کار با سیالات چسبناک و ذرات جامد

محدوده فشار گسترده، می تواند تحت هر فشاری کار کند.

 

معایب پمپ های پیستونی

هزینه نگهداری بالا

وزن و حجم

دبی بالا کارایی آنها را کاهش می دهد.

 

کاربرد پمپ پیستونی

صنعت کاغذ

صنایع غذایی

کشتی سازی

خط لوله

صنعت خودرو

صنعت نفت و گاز پتروشیمی

سنگ و سرامیک، تراش سنگ

رسوب زدایی، رنگ زدایی، چربی زدایی

 

ساختار پمپ پیستونی

اجزای پمپ پیستونی سیلندر، پیستون، شیر ورودی آب و شیر خروجی آب می باشد که پیستون به سمت بالا و پایین حرکت می کند و دسته از یک طرف روی چرخ دوار نصب می شود. هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند، در اثر مکش و نیروی ایجاد شده در اثر جریان برگشتی مدار خروجی، دریچه خروجی بسته می شود و در اثر مکش ایجاد شده در داخل سیلندر، دریچه ورودی باز می شود و مایع به داخل سیلندر مکیده می شود. هنگامی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، دریچه ورودی بسته می شود، دریچه خروجی بسته می شود و مایع محبوس شده در محفظه پمپ تحت فشار پیستون به مدار خروجی منحرف می شود. اگر این عمل تکرار شود، مایع از جایی به مکان دیگر منتقل می شود. کپسول باید بسته شود تا از نشت مایع جلوگیری شود.

 

خرید دوزینگ پمپ پیستونی 

برای خرید دوزینگ پمپ پیستونی و کسب اطلاع از دیگر دوزینگ پمپ ها می توانید از سایت دوزینگ پمپ آسیا دیدن کنید

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد