معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

دوزینگ پمپ سلونوئیدی چیست؟

دوزینگ پمپ سلونوئیدی

نیروی مغناطیسی مکانیزم قدرت در این دوزینگ پمپ ها است. در دوزینگ پمپ سلونوئیدی آهنربایی وجود دارد که با ورود جریان الکتریکی به آن شارژ می شود و سپس محور دستگاه را در جهت خود می کشد و با قطع جریان الکتریکی با انرژی فنر شروع به حرکت می کند. . شفت وسیله ای است که به دیافراگم، پیستون یا پیستون متصل می شود و با حرکات رفت و برگشتی آن کار مکش و تخلیه انجام می شود.

به طور معمول،دوزینگ پمپ سلونوئیدی برای فشار و دبی کم استفاده می شود. حجم این پمپ ها در مدل های آنالوگ با پیچ در قسمت بیرونی قابل تنظیم استدوزینگ پمپ سلونوئیدی دارای IP65 هستند که برای استفاده در محیط های مرطوب بسیار مفید خواهند بود.

 

آشنایی با دوزینگ پمپ سلونوئیدی دیافراگمی

دوزینگ پمپ سلونوئیدی به نام پمپ های اندازه گیری نیز شناخته می شوند. این پمپ ها توانایی حرکت و تزریق دوز مشخصی از مایعات را دارند. در واقع پمپ تزریق به همین دلیل نامگذاری شده است. روش این پمپ ها به این صورت است که دبی تنظیم شده در فرآیند تزریق را با توجه به فشار انجام می دهند. قدرت محرکه پمپ توسط حالت الکتریکی (الکتروموتور)، دوزینگ پمپ سلونوئیدی (الکترومغناطیسی) تامین می شود. البته حالت های هیدرولیک یا پنوماتیک نیز موجود است.

دوزینگ پمپ ها بر اساس مکانیزم انتقال نیرو و مکانیزم تراکم سیال دارای انواع مختلفی می باشند که دوز پمپ سلونوئیدی دیافراگمی یکی از پرکاربردترین انواع آن می باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع پمپ دوز تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

مهمترین کاربرد دوزینگ پمپ در صنایع

در ادامه به بررسی مهمترین کاربردها و قطعات این دوزینگ پمپ می پردازیم.

برای سیستم های تصفیه آب و فاضلاب

در سیستم های تصفیه سیال کار ورود بویلر و دیگ بخار را انجام می دهد. در قسمت های دیگر ترکیباتی به سیال اضافه می شود تا PH را تنظیم کرده و از خوردگی جلوگیری کند.

پمپاژ هیپوکلریت سدیم (Naocl) آب زاول یا وایتکس

این کار را برای دستگاه های مورد استفاده در صنعت آب و داخل خطوط لوله انجام می دهد.

تصفیه آب، ترکیبات سولفات با فلزات، سولفات کلرید هیدروکسید برای انعقاد و جلوگیری از لخته شدن، ضد اسکالانت

برای جلوگیری از رسوب در سیستم های RO، اسیدها و بازها برای کنترل PH، پرمنگنات پتاسیم برای حذف منگنز و آهن، پلی فسفات برای از بین بردن سختی آب، شیر آهک مناسب برای تنظیم و بهبود PH

 

 

بیوسولفات سدیم برای حذف اکسیژن محلول در آب، جوش شیرین که به آن سود سوزآور نیز می گویند.

هیدروکسید سدیم کاستیک (کاستیک یا NAOH) برای از بین بردن سیانید و مواد شیمیایی خطرناک محلول در آب و تنظیم PH

دوزینگ پمپ صنایع غذایی

دوزینگ پمپ صنعت نیشکر

دوزینگ پمپ صنایع شیمیایی و دوزینگ پمپ پتروشیمی

دوزینگ پمپ صنعت چوب و پمپ دوز کاغذ

دوزینگ پمپ برای صنعت داروسازی

دوزینگ پمپ صنایع غذایی

 به دلیل خواص استثنایی دوزینگ پمپ ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به برخی از این کاربردها می پردازیم.

    افزودن مواد شیمیایی به آب برای گندزدایی

    تزریق طعم به نوشیدنی ها

    تزریق مقدار معینی اسید برای کنترل pH

    تزریق کلر در استخرها و پساب کارخانه ها

    افزودن الکل از پیش تعیین شده به بنزین

 

انواع دوزینگ پمپ

 

دوزینگ پمپ ها دارای چهار نوع پیستونی، دیافراگمی، سلونوئیدی و پریستالتیکی هستند که برای فشارها، مواد شیمیایی و کاربردهای مختلف طراحی شده اند. در ادامه با دو نوع آن آشنا خواهیم شد.

پمپ اندازه گیری دیافراگمی: این پمپ تزریقی از دیافراگم، پیستون و دریچه های ورودی و خروجی برای انتقال مایع استفاده می کند. پیستون محفظه را پر می کند و مقدار مشخصی از مواد شیمیایی را با سرعت از پیش تعیین شده تزریق می کند.

دوز پمپ برقی: این کلرسازها از مکانیزم دیافراگمی نیز استفاده می کنند، اما با این تفاوت که یک سیم پیچ الکتریکی ماده شیمیایی را گرفته و به صورت پالس پاشش می کند. نرخ جریان زمان بین پالس ها است. این دوزینگ پمپ نسبت به سایر دوزینگ پمپ ها از دقت پایین تری برخوردار است، اما از نظر ساختاری ساده و ارزان است.

پمپ دوز برای چیست؟

دوزینگ پمپ ها که به پمپ های اندازه گیری شیمیایی نیز معروف هستند، علاوه بر صنایع تصفیه آب و صنایع غذایی در صنایع مختلف صنعتی، کشاورزی، تولیدی، آزمایشگاهی، معدنی و ... کاربرد دارند. همچنین از پمپ تزریق می توان به عنوان کلر برای حذف باکتری ها استفاده کرد.

 

 

پمپ تزریق چگونه کار می کند؟

پمپ تزریق توسط یک موتور الکتریکی یا محرک هوا تغذیه می شود و دارای یک کنترل کننده روشن/خاموش پمپ است که سرعت جریان را کنترل می کند. برخی از مدل ها سیستم های کنترل پیچیده تری دارند.

 

 

لوازم جانبی پمپ های دوز

 

     مخزن شیمیایی

     انژکتور

     خط دوز

     سیستم کنترل

     انژکتور

     شیر مکش

     دمنده ضربان

 

ساختار پمپ دوز

درایو: درایو پمپ های دوز معمولاً یک موتور الکتریکی AC با سرعت ثابت است. در موارد خاص از موتورهای الکتریکی با سرعت کنترل شده، موتورهای پنوماتیک یا هیدرولیک نیز استفاده می شود.

 

پاساژ مایع: برای سرویس مایع و مایع طراحی شده است. مواردی مانند دما، سرعت جریان، ویسکوزیته سیال و خوردگی سیال نقش مهمی در این طراحی دارند.

 

تنظیم جریان: دبی این پمپ ها با تغییر سرعت ضربه تنظیم می شود. برای تنظیم دبی از پیچ های میکرومتر استفاده می شود.

 

مکانیسم حرکت: دارای چرخش میل لنگ هستند که آنها را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد