معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

قیمت دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ چیست؟

دوزینگ پمپ یا پمپ اندازه گیری وسیله ای است که مقدار معینی از مایع را با تزریق عبور داده و به حرکت در می آورد. بنابراین نام دیگر آن پمپ تزریق است. در این مدل از پمپ ها میزان دبی قابل تنظیم است. در این حالت تزریق با توجه به فشار خط انجام می شود. در صنایعی که نیاز به افزودن مایع به مایع اصلی دارند از این روش استفاده می کنند. به عنوان مثال برای کلرزنی از روش پمپ دوز برای اندازه گیری و کنترل میزان کلر مصرفی استفاده می شود. شاید به همین دلیل است که به این پمپ ها پمپ های اندازه گیری نیز می گویند.

این پمپ ها از پلی پروپیلن، PVC، PVDF و فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. تمامی این پمپ ها در بازار ایران یافت می شود. ویسکوزیته و سختی ماده تزریقی تاثیر مستقیمی بر انتخاب نوع و قابلیت دوزینگ پمپ دارد.

این روش پمپاژ مدل ها و کاربردهای متنوعی دارد که در متن زیر به آنها اشاره شده است. شایان ذکر است یکی از معیارهایی که دوزینگ پمپ را از سایر پمپ ها جدا می کند، قابلیت تغییر فاصله برگشت است. در تمامی دوزینگ پمپ ها امکان تغییر نسبت جریان با تغییر فاصله وجود دارد.

 

مقدار جریان و فشاری که دوزینگ پمپ وارد می کند

اکثر پمپ های موجود در بازار دبی پایینی دارند. در موارد خاص در صورت سفارش سازنده، پمپ های دوزینگ با دبی بالا نیز ساخته می شود. در اکثر مواقع دبی این پمپ ها بین یک تا ده هزار لیتر در دقیقه تخمین زده می شود. میزان فشار کاری که وارد می کند بین ده تا دو هزار تعریف می شود. دبی پمپ را می توان هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار تنظیم کرد. کاربر می تواند نرخ جریان را بین صفر و حداکثر مقدار دلخواه تنظیم کند.

شایان ذکر است که میزان دقت به کار رفته در این کار با توجه به استانداردهای شرکت سازنده متفاوت است. به عنوان مثال، اگر سازنده پمپ دقت دستگاه را تنها یک درصد تعریف کند، دبی باید در هر نقطه از یک تا صد درصد اندازه گیری شود.

 

در چه مواردی از دوزینگ پمپ استفاده می شود؟

دوز اغلب توسط مهندسان مربوطه در نیروگاه های حرارتی، تصفیه خانه های آب و به طور کلی در هر صنعتی که بخار تولید می شود استفاده می شود. علاوه بر این، در خدمات ساختمانی برای گرم کردن و تصفیه آب نیز استفاده می شود.

در کارخانجات نساجی و سایر صنایعی که عمدتاً با مواد شیمیایی سروکار دارند، ردپای دوزینگ پمپ ها دیده می شود. شایان ذکر است استخرهای مهم تجاری نیز موظف به بررسی تعادل پی، میزان کلر مصرفی و سایر استانداردهای کیفی آب هستند. در مجموعه های استخری که به صورت مدرن فعالیت می کنند، این ابزار مهم صنعتی اهمیت زیادی پیدا کرده و کارایی بالایی دارد.

در این حالت دوزینگ پمپ می تواند کیفیت آب را کنترل کند. این استخرها عموما دارای حجم زیادی از مواد شیمیایی هستند که در مخازن دوز جداگانه نگهداری می شوند. این مخازن دارای سیستم کنترل خودکار هستند. مترینگ پمپ می تواند مواد شیمیایی مختلفی را برای کنترل کیفیت آب افزایش دهد.

 

ساختمان پمپ تزریق چگونه است؟

در بیشتر موارد، نیرویی که پمپ اندازه گیری را به حرکت در می آورد، یک موتور الکتریکی است. این موتور الکتریکی با جریان متناوب AC با سرعت ثابت کار می کند. در موارد خاص از موتورهای الکتریکی که با سرعت متغیر کار می کنند نیز استفاده می شود.

در چنین پمپ هایی، میل لنگ به صورت چرخشی حرکت می کند. این حرکت رفت و برگشتی و شبیه پیستون است. در چنین شرایطی هنگامی که حرکت پمپ به مرحله برگشت خود می رسد، دچار انبساط می شود. دبی پمپ دوز نیز با اختلاف طول مسافت یا با تغییر سرعت آن تنظیم می شود. اکثر پمپ های دوز دارای یک پیچ میکرومتر برای تنظیم دبی هستند. علاوه بر میکرومتر، می توان از یک محرک پنوماتیک نیز استفاده کرد. این اپراتورها می توانند با سیگنالی که از شبکه دریافت می کنند، نرخ جریان را به طور خودکار تنظیم کنند.

با توجه به مشخصات سیال و تعمیراتی که روی پمپ انجام می دهید، مسیر عبور سیال طراحی و ساخته می شود. در این طرح به مواردی مانند دما، غلظت سیال، خورندگی مایع، سرعت جریان و غیره توجه شده است.

 

قیمت دوزینگ پمپ

برای کسب اطلاع از قیمت دوزینگ پمپ می توانید از سایت صنعت آب و پمپ ایران نیز بازدید کنید. در این سایت به صورت کامل در مورد قیمت های دوزینگ پمپ، انواع دوزینگ پمپ و اطلاعات آن ها درج شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد