معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

معرفی تجهیرات تصفیه آب صنعتی

این وبلاگ جهت معرفی تجهیزات تصفیه آب صنعتی همچون پمپ ، دوزینگ پمپ ، کربن فعال ، رزین سختی گیر و ... ساخته شده است.

نحوه کار پمپ دقیق

پمپ دقیق

پمپ دقیق از میله فشار الکترومغناطیسی استفاده می کند تا دیافراگم را به حالت رفت و برگشتی در هد پمپ هدایت کند و باعث تغییر حجم و فشار حفره سر پمپ شود.تغییر فشار باعث باز و بسته شدن شیر مکش و شیر تخلیه می شود. مکش و تخلیه کمی را درک کنید.

پمپ اندازه گیری مگنتی یک پمپ اندازه گیری است که توسط آهنربا الکترومغناطیسی هدایت می شود و برای انتقال مایع با جریان کم و فشار کم طراحی شده است. این پمپ به دلیل ساختار ساده، مصرف انرژی کم، اندازه گیری دقیق و تنظیم راحت در صنعت محبوب است. اصل طراحی " ساده است. " اما نقطه ضعف آن این است که جریان اندازه گیری کم است (معمولا <90 لیتر در ساعت)، و فشار مورد نیاز خط لوله نسبتاً کم است، که همچنین کاربرد صنعتی آن را از برخی جنبه ها محدود می کند.

پمپ های اندازه گیری به طور گسترده در نفت، مواد شیمیایی، متالورژی برق، معدن، کشتی سازی، صنایع سبک، کشاورزی، دفاع مدنی و ملی و سایر بخش ها استفاده می شود.

 

 طراحی پمپ دقیق

1. دیافراگم: از آنجایی که پمپ اندازه گیری به طور کلی مایعات خورنده قوی را حمل می کند، برای دیافراگمی که در تماس مستقیم با مایع مورد انتقال است، الزامات ضد خوردگی بالایی دارد.

2. سر پمپ: سر پمپ قسمت اضافه جریان سیال است که اندازه گیری می شود و کیفیت آن به طور کلی در آب بندی، مقاومت در برابر خوردگی و پایداری ساختاری آشکار می شود.

3. برد مدار: عموماً برای برد مدارها مشکلی در طراحی فرآیند وجود ندارد، اما مدارهای دیجیتال و مدارهای آنالوگ وجود دارد، کیفیت اصلی در آب بندی است، زیرا برد مدار نباید وارد بخار آب شود.

اولین پمپ اندازه گیری الکترومغناطیسی جهان توسط شرکت Milton Rowe آمریکایی در سال 1985 طراحی و تولید شد و چندین برند خارجی متوالی متولد شده اند، چه محلی و چه در داخل کشور مونتاژ شده اند و کیفیت آن نسبتا قابل اعتماد است. در سال 1997 اولین پمپ اندازه گیری دیافراگمی داخلی با حقوق مالکیت معنوی مستقل واقعی توسط شرکت Beijing Ark Tongda تولید شد که این وضعیت را شکست که بازار در انحصار مارک های خارجی قرار گرفت. به طور کلی از یک قسمت کنترل، یک قسمت محرک، یک قسمت انتقال و یک قسمت جریان اضافه تشکیل شده است.تفاوت اصلی پمپ اندازه گیری مگنتی با سایر پمپ های اندازه گیری در قسمت محرکه آن است.

 

 امکانات پمپ دقیق

* حفاظت از فشار بیش از حد خودکار بدون دریچه ایمنی.

* محدوده تنظیم جریان گسترده، تا 1000:1

* برای کنترل خودکار خارجی مناسب است و به طور مستقیم به سیگنال خارجی 4 ~ 20 میلی آمپر و سیگنال کنترل پالس پاسخ می دهد.

* قطعات متحرک ساده (اصل ساده بهترین است)، بدون روغن کاری، بدون قطعات کاهش سرعت انتقال، قابلیت اطمینان بالا.

* ساختار مدولار، قطعات به راحتی بدون جوش تعویض می شوند.

* پوسته کاملا مهر و موم شده، درجه حفاظت IP65، مواد PP تقویت شده با الیاف شیشه.

* مصرف برق کم، می تواند با منبع تغذیه 25 ~ 60 هرتز سازگار شود.

* با منبع تغذیه مستقیم (با باتری) موجود است.

 

نحوه انتخاب پمپ تزریق

 1. فشار را تعیین کنید فشار نامی پمپ اندازه گیری انتخابی باید کمی بیشتر از حداکثر فشار واقعی مورد نیاز باشد، معمولاً 10-20٪ بیشتر است؛ خیلی زیاد را انتخاب نکنید، زیرا فشار باعث هدر رفتن انرژی و افزایش سرمایه گذاری تجهیزات و هزینه های عملیاتی می شود

. 2. جریان را تعیین کنید دبی پمپ اندازه گیری انتخاب شده باید برابر یا کمی بزرگتر از جریان مورد نیاز فرآیند باشد. محدوده استفاده از دبی پمپ اندازه گیری ترجیحاً 30-100٪ محدوده جریان نامی پمپ اندازه گیری است و تکرارپذیری پمپ اندازه گیری در این زمان زیاد است. با توجه به مقرون به صرفه بودن و کاربردی بودن، پیشنهاد می شود دبی مورد نیاز واقعی پمپ اندازه گیری به عنوان 70 تا 90 درصد دبی نامی پمپ اندازه گیری انتخاب شود

. 3. مواد سر پمپ (انتهای هیدرولیک) را تعیین کنید پس از مشخص شدن مدل خاص و مشخصات پمپ اندازه گیری، جنس قسمت اضافه جریان با توجه به خواص محیط اضافه جریان انتخاب می شود که این مرحله بسیار مهم است و در صورت انتخاب نامناسب باعث می شود متوسط ​​برای خوردگی و آسیب به قطعات بیش از حد جریان یا رسانه نشت می کند و سیستم را آلوده می کند. در موارد شدید، ممکن است باعث تصادفات بزرگ نیز شود

. 4. سطح دقت هنگام انتخاب پمپ اندازه گیری باید میزان دقت پمپ اندازه گیری مورد نیاز را نیز در نظر گرفت که هر چه میزان دقت بالاتر باشد سرمایه گذاری نیز بیشتر می شود. دمای کار کلی پمپ اندازه گیری -30 ~ 100 است و پمپ اندازه گیری ویژه دارای محدوده دمای کاری گسترده تری است (مانند پمپ اندازه گیری مایع با دمای بالا با ژاکت عایق حرارتی، دمای تحویل می تواند به 500 برسد). برای اندازه ذرات محیط، نیاز باید کمتر از 0.1 میلی متر باشد و برای محیط بزرگتر از 0.1 میلی متر، ساختار جریان پمپ را می توان تغییر داد تا نیازها را برآورده کند. برای ویسکوزیته محیط، معمولاً باید 0 ~ 1000 میلی متر در ثانیه باشد و پمپ اندازه گیری ویژه می تواند به 6000 میلی متر مربع در ثانیه برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد